Peugeot představuje novou platformu pro elektromobily, nabídne dojezd až 650 km

redakce - 31 Červenec 2020

Skupina PSA přejde v letech 2020 až 2025 v rámci podpory rozvoje e-mobility postupně ze dvou platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy.Skupina PSA vyvinula novou elektrickou platformu eVMP, která postupně nahradí multi-energy platformy.

Skupina PSA vyvinula novou elektrickou platformu eVMP, která postupně nahradí multi-energy platformy.
foto: PSA

Nová platforma eVMP bude sloužit jako základ pro širokou škálu elektromobilů segmentů C a D. eVMP nabídne vynikající výkon s dojezdem až 650 km (cyklus WLTP) a kapacitu 50 kWh na metr rozvoru.

Dle skupiny PSA je z hlediska relevantnosti její nabídky rozhodujícím faktorem být v dokonalém souladu s rozvojem trhu elektrických vozů. Vozy segmentů C a D, od hatchbacků po SUV, které se na trh v různých regionech světa dostanou počínaje rokem 2023, tak budou využívat touto novou výkonnou platformu eVMP „Electric Vehicle Modular Platform“.

Platforma eVMP v sobě koncentruje veškeré technické know-how skupiny PSA. Díky optimalizované architektuře se bude k uložení baterie využívat celá podlaha, celková energie uložená od baterie přitom bude 60 až 100 kWh.

Platforma je díky kapacitě 50 kWh na metr rozvoru referencí na trhu s elektromobily a v závislosti na karosérii zajistí plně elektrický dojezd od 400 do 650 km (cyklus WLTP).

Na některých trzích budou na základě této moderní elektrické platformy nabízeny i hybridní deriváty, aby bylo možné poskytnout řešení přizpůsobená každé potřebě mobility kdekoli na světě.

Účinnost eVMP spočívá kromě vysoké úrovně technického výkonu také v optimalizaci nákladů na výzkum, vývoj a výrobu. Toho bylo dosaženo použitím určitých podsestav a existujících výkonných bateriových modulů.

Kromě toho prošel analýzou i výrobní proces s cílem dosáhnout maximální synergie se stávajícími nástroji v továrnách skupiny PSA, což umožnilo omezit investice.

Dle stejného principu výroby vlastních elektrických součástí doplňuje tato platforma komponenty vyvinuté a vyráběné v rámci skupiny PSA nebo se společnými podniky na výrobu elektromotorů či jiných částí.

„Skupina PSA touto platformou eVMP opět prokazuje svou schopnost inovovat a vyvíjet nejmodernější a cenově dostupné technologie pro své zákazníky, a to i díky úsporám, které umožnily výrazné snížení investic do výzkumu, vývoje i výroby. Tato globální platforma umožní nabízet vozy, které budou maximálně ohleduplné k životnímu prostředí, budou reagovat na vyvíjející se očekávání našich zákazníků a zaručí potěšení z jízdy i bezpečnost na palubě, hodnoty, které jsou dnes základem reputace skupiny,“ prohlásil Nicolas Morel, ředitel pro výzkum a vývoj ve skupině PSA.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

A bude to mít frunk nebo si zase budou hrát na motor stejně jako VW u MEBu? :-))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Na druhou stranu nemusí rozdělávat půl auta kvůli blbině...

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

No pro tebe kterej máš vítr z toho zašroubovat šroubek do matičky to musí bejt naprosto nepřekonatelná anbáze. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Tesly maji predni kufr a i vymenu celeho motoru mi delali na pockani. Myslim, ze asi za 3 hodiny to zvladli.
Co se konkretne predku tyka tak se jen strhne obvodove tesneni, vynda vana a vetsina beznych komponent je dostupna.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Máte pravdu je to otázka vteřin, tedy několika set :)

https://www.youtube.com/watch?v=ECBoNunI8z8

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Michelin

U trojky je to patrne o trochu zdlouhavejsi a chlapikovo zrucnost take nevypada jako by to delal kazdy den v servisu Tesly, nicmene k rozebirani pulky auta bych to urcite neprirovnaval.
Za tohle myslim ten predni kufr stoji.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Tak nesmíte to brát tak doslova, ale když se chci mrknout, v jakém je stavu agregátový prostor, což dělám týdně kvůli havěti, tak tohle rozebírání by mě fakt nebavilo.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Michelin

Pokud mate problemy s haveti tak to asi jo.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele spetak

To ne slávy. Za tři roky už to ujede tolik, jako Niro vloni. Ach jo.

---

Už jen EV, najeto 140 tisíc km.

Pocitam.. rozvor mrnouska rekneme 2300mm a tedy bat vychazi 2.2x50=110kWh. Sice tam budou kola ve dvojmontazi quli hmotnosti, ale tech 6apul sta km by ten prcek mohl dat, ve mjeste pochopitelne.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již čtyřikrát jsem nabil do plna během 37+tkm).

Zas dalsia platforma, ktoru tu budu rokov ospevovat. Zakaznikovi je uplne jedno na akej platforme je jeho auto. On potrebuje prestranne, vykonne EV s dobrym dojazdom 500+ EPA (na WLTP WTF normosracky mozte zabudnut) a hlavne potrebuje ho teraz. To je Tesla vazne tak popredu, ze ju nie su schopni aspon skopirovat?

Já bych tedy dojezd 500 km fakt nepotřeboval. Stačí mi 300 km WLTP. Teď jezdím s autem co má WLTP tak 145 km a v pohodě na 100% toho co potřebuji.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele Tomáš

A to jeste mozna neznate starsi japonskou normu JC08, to je teprve maso z rise snu. Naprosto k nicemu, pouze k oklamani zakazniku.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Především došlo na potvrzení předpokladu, že plnohodnotné BEV po roce 2020 prostě nemůže stát na společné platformě se spalovacím agregátem. Konkrétně koncern PSA (ale i jiní jako Hyundai/Kia) toto nerespektoval a tak holt k zbrusu nové univerzální eCMP platformě (Peugeot 206 electric) stejně musí rychle=extrémně draze) vyvinout novou čistě elektrickou eVMP, protože jejich univerzál eCMP z principu nedokáže konkurovat specializované MEB či nové Aria platformě. Tedy je toto chybné rozhodnutí bude stát obrovský balík peněz, a proto je třeba začít co nejdříve s okecávací masírkou v podobě podobných tiskovek.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol